Χρήστος Φραγκονικολόπουλος
Κοσμήτορας Σχολής Κοινωνικών & Οικονομικών Επιστημών
Η σχέση αλληλεπίδρασης ή/και εκμετάλλευσης ανάμεσα στα ΜΜΕ και τον φονταμενταλιστικό λόγο.
Ο θρησκευτικός φονταμενταλισμός, ως κοινωνικοπολιτικό και θεολογικό φαινόμενο, εμφανίζεται με διαφορετικές μορφές στον σύγχρονο κόσμο, επηρεάζοντας όχι μόνο τις θρησκευτικές κοινότητες αλλά και την ευρύτερη κοινωνία, την πολιτική και τα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας (ΜΜΕ). Η αλληλεπίδραση ανάμεσα στα ΜΜΕ και τον φονταμενταλισμό είναι πολυσύνθετη: άλλοτε τα μέσα αποτελούν εργαλείο προβολής φονταμενταλιστικών αφηγημάτων και άλλοτε στοχοποιούνται ως εκπρόσωποι της "παρακμιακής" κοσμικότητας. Η παρουσίαση εξετάζει τις πολλαπλές διαστάσεις αυτής της σχέσης, με σκοπό να αναδείξει τις επιπτώσεις της στην ενημέρωση, την κοινωνική συνοχή και τον δημοκρατικό διάλογο.
Christos Frangonikolopoulos
Dean School of Social and Economic Sciences, Aristotle University
The interaction and/or exploitation between the media and fundamentalist religious discourse.
Religious fundamentalism, as a sociopolitical and theological phenomenon, appears in various forms in the modern world, influencing not only religious communities but also broader society, politics, and the Mass Media. The interaction between the media and fundamentalism is complex: sometimes the media serve as tools for promoting fundamentalist narratives, while at other times they are targeted as representatives of 'decadent' secularism. This presentation explores the multiple dimensions of this relationship, aiming to highlight its impacts on information dissemination, social cohesion, and democratic dialogue.